VELİ TOPLANTILARI
Öğretmenler için nitelikli eğitimde aileler ile iletişim ve iş birliği çok önemli bir yer tutmaktadır. Öğretmen – aile iş birliği ile ailelerin okula ve eğitime karşı olumlu tutum takınmaları sağlanabilir.
Bu amaçla; resmi ve özel okullarda, okul, aile ve öğretmenler arasında iş birliğini gerçekleştirmek, velileri öğrencilerin gelişim dönemleri ve akademik durumları hakkında bilgilendirmek, okula sahip çıkmalarını sağlamak ve etkin bir şekilde eğitim hizmetlerine katmak üzere bir eğitim/öğretim yılında en az iki kez olmak üzere şube rehber öğretmenlerinin veya okul idaresinin ihtiyaç duyduğu zamanlarda "veli toplantıları" yapılmaktadır.
Bu toplantılara okul yöneticileri, psikolojik danışmanlar (rehber öğretmenleri), sınıf/şube rehber öğretmenleri ve alan öğretmenlerinin iş birliği içinde katılımı sağlanmalıdır.
DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR
Velilere gönderilen toplantı davetinde toplantının amacı, gündem maddeleri, toplantı saati, tarihi ve yeri belirtilmelidir. Diğer iletişim kanalları üzerinden de bilgilendirmeler yapılarak toplantıya katılım sağlanmalıdır.
Okul bütün yapısıyla (bina, personel, eğitim olanakları vb.) velilere tanıtılmalı ve okulun istenilen düzeyde eğitim vermesi için okul, öğretmen, öğrenci ve veli beklentileri üzerinde konuşulmalıdır.
Okulda uyulması gereken kurallar, sorumluluklar, e-güvenlik politikası, öğrencilerden beklenen davranışlar velilere anlatılmalı, yönetmelikler tanıtılmalı, bu konularda da velilerin özen göstermesi istenmelidir.
Öğrenci başarılarının artırılmasına yönelik olarak, velilerle iş birliğinin sağlanması gerekliliği üzerinde durulmalı ve velilerin desteği ile bunun sağlanabileceği anlatılmalıdır.
Velilere; öğrencilerin bireysel farklılıkları anlatılmalı, her öğrencinin başarısının ya da başarılı olduğu alanların farklı olabileceği ve onlardan yeteneklerinin üstünde başarı beklemelerinin yanlış olacağı dile getirilmelidir.
Okul psikolojik danışmanı (rehber öğretmeni) toplantılara katılıp velilere; rehberlik ve psikolojik danışma servisini ve görevlerini tanıtarak, hangi durumlarda servisle iş birliği yapmaları gerektiği, öğrencilerin gelişim dönemleri, gelişim özellikleri, bu dönemlerin getirdiği davranış özellikleri ve öğrenci başarısının artırılması konularında onları bilgilendirmelidir.
Velilerin, öğrenci gelişim dönemlerine ilişkin ayrıca bilgilenmek istedikleri konular varsa, psikolojik danışman tarafından saptanarak daha sonraki günlerde bu konularla ilgili seminerler düzenlenmelidir.
Velilere, öğrencilerin başarısızlıkları ve olumsuz özellikleri yerine, başarıları ve olumlu yanları gösterilmeli, anne ve babaların çocuklarıyla gurur duymaları sağlanmalı, okulu daha çok benimsemelerine olanak tanınmalıdır.
Öğrencilerin okul içindeki davranış ve çalışmalarını izlemek amacıyla, velilerin okulu ziyaret etmeleri gerektiği hatırlatılmalıdır.
Toplantılarda öğrencisi hakkında görüşünü bildiremeyen ya da özel görüşmek isteyen velilere, daha sonra psikolojik danışman, sınıf/şube rehber öğretmeni, alan öğretmenleri ve ilgili okul yöneticisi ile görüşebileceği açıkça söylenmeli ve okula gelmeleri sağlanmalıdır.
Velilerin okul hakkındaki görüşlerine önem verilmeli, bu görüşler uygulanabilirliği ölçüsünde değerlendirilmelidir.
Okulun olanakları çerçevesinde öğrencilerin sosyal etkinliklere katılmaları için, veli desteğinin gerekliliği üzerinde durulmalı, bu etkinliklerin öğrencinin kendine güven duymasında ve başarı duygusunu kazanmasında önemli olduğu anlatılmalıdır.
Çocukların içinde bulunduğu yaş dönemlerinde arkadaşlığın yeri ve önemi büyüktür. Velilere; arkadaşlığın gerekli olduğu ancak, çocuğun arkadaşları, hatta gerekirse arkadaşlarının aileleri ile de iletişim kurarak onları tanımalarının gerekliliği anlatılmalıdır.
Velilere; çocuklarının gereksinimleri kadar harçlık vermeleri gerektiği anlatılmalı, az ya da gereğinden çok verilen harçlıkların çocukta istenmeyen birtakım davranışlara yol açacağı anlatılmalıdır.
Çocuğun davranışlarında her zamankinden farklı bir durum gözlendiğinde, okul görevlilerinin veliyi, velinin de okul görevlilerini bilgilendirmesi ve iş birliğine gidilmesi gerekliliği veliye aktarılmalıdır.
Velinin yalnızca çocuğunun notunu öğrenmek, olumsuz davranışlarını bildirmek ya da okula yardım istenmesi amacıyla çağrıldığını düşünmemesi sağlanmalıdır.
TOPLANTI TARİHLERİ VE SAATLERİ